Témajavaslatok alap-, mester- és tanárképzésen

Bármely témájú szakdolgozatot lehetséges a tanszék bármelyik oktatójának témavezetésével írni, az adott oktatóval való előzetes egyeztetést követően. Minden szakdolgozati téma minden fokozaton (alap-, mester- és tanárképzés) kidolgozható.
  • A spontán beszéd sajátosságai
  • A beszéd szegmentálása
  • A zöngeminőség különféle beszédtípusokban
  • Diskurzusjelölők fonetopragmatikai elemzése
  • Megakadásjelenségek anya- és idegen nyelven, hibajavítások
  • Beszédprodukció és beszédmegértés az anyanyelv-elsajátításban
  • Hallott és olvasott szövegek megértése
  • Beszédzavarok, patológiás beszédjelenségek
  • Magánhangzók és mássalhangzók észlelése és az észlelést befolyásoló körülmények (kontextus, zaj)
  • Magánhangzók és mássalhangzók megvalósulása különböző beszélői csoportokban
  • Magánhangzók és mássalhangzók megvalósulása beszédműfajokban
  • Magánhangzók és mássalhangzók megvalósulása lassú és gyors beszédtempóban
  • Életkori sajátosságok a beszédben
  • A gyermeki beszéd hangzási jellemzői
  • Az időskori beszéd
  • Különböző beszédtípusok fonetikai és/vagy pszicholingvisztika elemzése
  • Temporális elemzések különböző beszédtípusokban
  • A spontán beszéd és a felolvasás összevetése fonetikai és pszicholingvisztikai szempontból
  • Nyelvi attitűd (dialektus, akcentus felé irányuló vélekedés)
  • Akcentusjelenségek
  • A beszélő tulajdonságai és a beszéd
  • A mentális lexikon kísérleti vizsgálata
  • Szövegértési stratégiák